Att synas i sökmotorerna
Om man har ett företag, en hemsida, en blogg eller annat så är det ofta viktigt att komma högt upp i sökmotorerna. Det är oftast på Google det handlar om. När kunder eller besökare, googlar, alltså söker på Google, så är det en fördel för dig att vara rätt långt upp på den sida de får upp som sökresultat på det ord de sökt. Man brukar säga det att när någn söker efter något på nätet, så är det vanligt att de väljer någon av de tre första sökresultaten som kommer upp. Så det är bra att försöka ligga där. Men hur kommer man då högt upp i sökmotorn?
Det handlar mycket om att du måste se till att göra din sida sökvänlig och det via sökmotoroptimering, eller SEO som det även kallas. Det är egentligen ett samlingsbegrepp för flera olika saker. Saker som gör att du hamnar högt upp på Google.
Komma högt upp på Google
Genom att finnas högt upp på Googles sida, så kommer fler kunder och besökare att komma till din sida. Sen vill du så klart de ska stanna och gärna köpa det du säljer eller anlita dig för de tjänster du erbjuder. Så det räcker inte att bara få in dem så att säga. Du bör ha en sida, med relevant innehåll, för det gillar Google och det kommer även dina besökare att uppskatta. En besökare tar bara ett par sekunder på sig för att bestämma sig om han vill vara kvar eller inte.
Utöver att det ska vara relevant innehåll för besökarna, så bör du även göra andra saker för att få bättre sökresultat. Det kan bland annat vara att ha inlänkar, nyckelord, meta-taggar med mera. Sedan, om du kommer högt upp på Google, så garanterar det inte att du kommer ligga kvar, om du inte aktivt jobbar med din sida och sökmotoroptimeringen.
Andra inlägg
- Framtiden för vaping - Hur ser den ut?
- Fysiska verktyg i den digitala eran
- Skapa ett kontor som driver dig framåt
- Installera en induktionshäll - hur svårt är det?
- Smarta hem är framtiden
- Om saker försvinner vid flytten
- Koll på läget sparar pengar
- Inte fel med en actionkamera
- Funderar du på att skaffa VPN?
- Vad får jag göra själv med elen hemma?